Eerste week in St. Martinville

Hallo NL!

Mijn eerste weekje bij mijn gastgezin zit er dan eindelijk op. De eerste twee dagen had ik het er behoorlijk moeilijk mee om zo ver weg te zijn van thuis. Daarna is het eigenlijk heel goed gegaan. Maandag was het Laborday waardoor ik nog vrij had van school. Dinsdag was mijn eerste schooldag dus! Maandag hadden we mijn uniform gekocht waar ik nog aardig blij mee was. Een beige skinny hollister broek en een witte en paarse polo. Het uniform is dan ook; een beige broek wat niet van jeans stof mag zijn, een witte of paarse polo en sneakers eronder. Mijn vakken op school zijn in het eerste semester:

- Nutr & food

- English

- Civics

- Sociolity

Het is best leuk op school en zoals ze al zeiden is het niveau ook niet heel erg hoog. Bij een test mag je soms je boeken erbij gebruiken en het staat er dan letterlijk in! Woensdag kwam er security in de klas en die checkt dan je pasje, want ik moest een foto maken en dan kreeg je een badget die je elke dag om je nek moet dragen met je pasje eraan. Ook grappig die speakers in het lokaal. Als mensen bij de office moeten komen worden ze omgeroepen. Ook moeten we elke dag naast ons tafeltje staan en dan doen ze hun hand op hun hart en zeggen ze iets op. Ik weet alleen niet wat, ik denk iets over de Amerika ofzo. Er zitten ook een paar echte Amerikaanse meisjes bij ons op school! Van die poppetjes haha.

Mijn gastgezin vind ik erg leuk! Ze zijn heel aardig voor me en de kinderen doen ook aardig tegen me. Ze zijn soms best wel vervelend hoor! Hebben soms echt een bui en dan gaan ze je zo uit het niets slaan. Maar dan mag ik terug slaan hahah. Heb wel een fijne kamer hier! Met een eigen badkamer.. Ideaal dus! Dacht trouwens dat er een muis in mn kamer zat. Werd om half 5 wakker van geknaag en ze hadden me al verteld dat er hier soms muizen zijn. Ik schrok me werkelijk een hoedje en durfde me niet meer te bewegen. Gelukkig stond ‘oma’ om 5 uur op en ben dus naar haar toe gegaan. We hebben een val neer gelegd, maar helaas nog geen vangst!

Ben gisteren en eergisteren naar een football game geweest. Echt grappig om te zien. Heel orkest dat dan speelt en cheerleaders die helemaal enthousiast meedoen. Je krijgt er gewoon kippevel van.. Verder hebben we eigenlijk nog niet zoveel gedaan. Ohja! Ik heb quad gereden met de buurman. Door een slootje met modder scheuren, was erg grappig en was echt van top tot teen vies!! En 100 muggenbulten opgelopen. Vandaag was volgens mij de planning naar het ‘kamp’. Daar gaan we dan varen en vissen. Er zijn ook alligators dus ben benieuwd!

Heeel veel kusjes vanuit the USA

Reacties

Reacties

Martine

Ben echt blij om te horen dat je het daar leuk hebt mos! Haha mis je wel in de klas :( xxx

Zoë

aaah klinkt echt vet leuk meid !
heb je al wat vrienden gemaakt op school ?
of zit je alleen in de pauze ?
xxx

Roy H.

I pledge allegiance to my Flag and to the Republic for which it stands one Nation indivisible, with Liberty and Justice for all.

Now please pauze for the moment of silence

Michelle Hofman

Bijna Roy!
Please stand for the plegde

I plegde of alligence to the flag of the United States of America and to the republic for which it stands one nation under god indivisible with liberty and justice for all!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active