NEW YORK

We kwamen aan op het vliegveld in NewYork waar we opgewacht werden door Marjolein, de begeleidster. We gingen naar het hotel waar we nog moesten wachten op de Duitse organisatie van AYUSA. Het duurde aardig lang dus we hebben maar even gezwommen in het zwembad. Toen ze eenmaal aankwamen waren ze helemaal niet aardig !!! Eva en ik waren de enige Nederlanders dus ze keken ons aan alsof we van 1 of andere, andere planeet kwamen. Later in Newyork werd dat wel beter! We waren best wel moe van de hele dag reizen dus we gingen maar vroeg op bed. Om kwart over 7 tot kwart over 8 was het ontbijt dus ook weer vroeg eruit!.

De volgende dag gingen we met ons groepje van 13 naar Central Park. Daar ontmoette we onze tourguide die vooral met zijn kledingstyle niet echt spoorde, maar hij was wel heel grappig en aardig! Hij liet ons zien waar beroemde mensen wonen of woonde, waar opnames van films/series werden gemaakt. Bijvoorbeeld; Home Alone en glee! Het was echt een ontzettend mooi park. Er werd ook nog een opname gemaakt in CP maar ik weet niet waarvoor. We moesten in ieder geval snel doorlopen.

Toen zijn we doorgegaan naar Time Square. Wat echt enorm groot was allemaal. Allemaal grote reclame borden, hoge gebouwen en veel mensen. Ook hier werden dingen opgenomen! En toen tot mijn grote schrik zag ik ook nog bekenden uit Emmen in NY Time Square lopen, dat was echt heel apart!

Daarna zijn we doorgereden naar Brooklyn Bridge. Een grote brug waar we helemaal over zijn gelopen. Je had daar uitzicht op de skyline van NY, heel mooi dus! We zijn toen doorgereden naar iets waar we een ijsje konden eten en waar we vanaf een soort stijger de Brooklyn Bridge zagen en ook weer mooi uitzicht op NY.

Toen zijn we naar Soho en Chinatown gereden waar we 2 en een half uur lang vrij mochten winkelen. Aangezien onze koffers al op het gewicht zaten konden we alleen maar kijken naar kleren en spulletjes wat we erg frustrerend vonden! We zagen toen een winkeltje met allemaal super leuke jurkjes en we konden het natuuurlijk niet laten om toch even een jurkje te passen en hebben hem beide gekocht. En natuurlijk hebben we een I <3 NY t-shirtje gescoord.

We zijn daarna wat gaan eten bij de Pastalovers. Ik heb gekozen voor spaghetti bolognese. Die dag was Eva jarig en onze tourguide had wat geregeld waardoor de obers opeens aankwamen met een klein cakeje en een kaarsje. Schattig! Even met zn alle gezongen natuurlijk.

Wanneer we een volle maag hadden zijn we naar Top of the Rock gegaan, bij de Rockefeller. Eenmaal boven kon je je ogen niet geloven. Zo mooi uitzicht was dat. Helemaal toen het donker begon te worden en je de hele Skyline van NY zag. Echt super gewoon.

De volgende dag gingen we als eerst naar the statue of Liberty. Waar onze tourguide ook weer was in zijn oranje pakje! Oude vertrouwde NL dus. We zijn met een boot naar het Liberty Island gevaren waar het Vrijheidsbeeld op staat. Ik vond het vooral raar om het beeld dan eindelijk in het echt te zien. Het was zo’n groot beeld! Natuurlijk even fotootjes gemaakt. Eva en ik konden het ook niet laten om daar even een duur patatje te eten, wat hadden we daar zin in!!

Toen zijn we met de boot terug gegaan en uitgestapt in Battery Park, geluncht in de Winter garden het centrum van het World Financial Center, waar ik heb gekozen voor Chicken rise. Was niet echt lekker! Daarna hebben in dat gebouw uitleg gekregen over WTC waar we ook ‘uitzicht’ op hadden. Ook zagen we het nieuwe WT, en er komt nog een mooie herdenkingsplaats waar de gebouwen stonden, erg mooi! Ik vond het wel heel apart om de plek te zien waar zoooveel mensen een herinnering aan hebben en zoooveel mensen zijn overleden. We zijn daarna naar een kerkje achter het WTC die gezien wordt als een wonder. Er is alleen een boom opgevallen tijdens the happening. Heel treurig om daar in de kerk rond te lopen. Je zag handjes van kinderen met teksten erop, foto’s van mensen die zijn overleden enz.

Daarna gingen we naar Coney Island. Ik vond dat ZO Amerikaans lijken. Het was een strand met een kermis, eettentjes, achtbanen, harde muziek, mensen die aan het dansen waren, shows enz! We zijn lekker op het strand gaan liggen met de Duitsers. Kwam gelijk een gespierde getinte jongen naar me toe, vroeg mn naam en of ik mee ging zwemmen mn nummer, ja daaag!! En helaas toen ik lekker relaxed lag op mn 10 bij 10 cm handdoekje kwam er een hele kolonie meeuwen aangevlogen en jahoor een lekker kwabje vers poep op mn schouder en in mn haar! GATVER. We zijn ook nog in een achtbaan gegaan dat heette ; Cyclon. Onze tourguide zei dat we deze nooit meer zouden vergeten als we erin gingen, dat hebben we dus gedaan voor 8 dollar! Nou mijngod nog nooit zoiets meegemaakt. RobinHood in walibi is er niks bij. Dacht dat ik uit het karretje vloog, schrammen op mn been! Hahah maar echt super gelachen en de foto was prachtig geworden.

We zijn daarna gaan eten bij het Hard Rock Cafe bij de TimeSquare. Gekozen voor een dikke hamburger plain met heerlijke patatjes. Daarna mochten we weer vrij gaan winkelen bij de TimeSquare. Toen het donker was was TS echt zo ongelofelijk mooi! Het is zo verlicht. We waren het winkelen alleen wel heel erg zat op een gegeven moment. 3 uur lang niks doen!

Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan. We waren echt doodmoe, maar moesten onze koffer nog inpakken. Hadden we echt totaal geen zin in natuurlijk maar het moest! Toen we klaar waren gingen we slapen en konden we er weer vroeg uit om te vertrekken naar het gastgezin. Eva ging al rond half 4 weg dacht ik en mijn morning call was om 5 uur. Had het rijk voor me alleen dus al vond ik het heel eenzaam!

We zijn naar airport Newark gebracht. Mijn eerste vlucht was gelukkig met een duits meisje, dus ik hoefde niet alleen! We hadden helaas een uur vertraging waardoor ik mijn andere vlucht had gemist. Moest dus twee uur wachten maar heb even geskyped met Jorien. Lang leven 45 min Wifi op de aiport haha! Ben daarna doorgevlogen naar Lafayette en ontmoette mn gastgezin!

Reacties

Reacties

Jorien

Jeej geskyped met mij!! duuurde helaas niet zo lang haha en je hoorde me ook zo goed:D maar toch leuk haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active